SALGSBETINGELSER

Sidst ændret: 13. november, 2017

SALGSBETINGELSER

Sidst ændret: d. 13. november, 2019

Læs venligst disse Salgsbetingelser (“Salgsbetingelser”), før du bestiller et produkt fra www.unamadras.dk (“Una Organic” eller “Websted”). Webstedet ejes og drives af Una Organic GmbH (“Firmaet”, “Vi”, “Os” eller “Vores”), et GmbH firma, der drives i overensstemmelse med lovgivningen i Danmark med firmanummer: HRB 720844. Disse Salgsbetingelser udgør sammen med vores Brugerbetingelser og Fortrolighedspolitik (samlet kaldet “Aftalen”) en juridisk bindende aftale mellem dig (“Kunden”, “Du” eller “Din”) og Firmaet, når du afgiver en ordre for at købe et produkt gennem vores Websted. Gennemlæs venligst disse Vilkår omhyggeligt, før du bestiller nogen produkter gennem vores Websted. Ved at bestille et produkt, erklærer og indestår du for, overfor Firmaet, at du har læst denne Aftale og accepterer at være bundet af den.

  1. Kriterier

Du skal være mindst 18 år gammel for at bestille et produkt via Webstedet. Bestil venligst ikke produkter via vores Websted, hvis du ikke opfylder alderskriterierne, da vi ikke kan indgå juridisk bindende Aftaler om salg af produkter med Kunder under 18 år. Hvor du indgår denne Aftale på vegne af en anden person, gruppe eller enhed, erklærer og indestår du over for Firmaet, at du har beføjelse til at handle på vegne af den pågældende person, gruppe eller enhed og til at binde førstnævnte til denne Aftale. For at beskytte børns privatliv indsamler vi ikke personlige oplysninger fra børn under tretten år. Hvis du er under 13 år, beder vi dig om ikke at tilgå dette Websted.

  1. Kontooprettelse og sikkerhed

Selv om Webstedet gør det muligt for Kunderne at købe produkter uden at oprette en konto, kan du ved at oprette en konto holde styr på alle dine tidligere køb, spore dine ordrer og lette fremtidige køb. Når du opretter en konto hos Una Organic, vil vi bede dig om at give os visse personlige oplysninger. Alle dine personlige oplysninger indsamles, bruges og deles i overensstemmelse med vores Fortrolighedspolitik. Tag dig venligst tid til at læse vores Fortrolighedspolitik, før du opretter en konto eller bestiller et produkt gennem vores Websted.

Når du opretter en konto på Webstedet, lover du at give os nøjagtige og aktuelle oplysninger. I tilfælde af væsentlige ændringer i dine personlige oplysninger, bedes du opdatere dine kontooplysninger ved at besøge “Min konto” siden på Webstedet, eller alternativt kontakte os på [email protected] med ordet “Kontooplysninger” i emnefeltet, så vi kan hjælpe dig.

Hvis vi opdager, at du har givet os urigtige eller unøjagtige oplysninger under oprettelsen af din konto, forbeholder vi os retten til at opsige din konto hos Una Organic. Da kontoer hos Una Organic tilbydes af Firmaet efter dettes eget skøn, kan Firmaet afvise oprettelse af en kundekonto uden at angive årsag. Som kontohaver er det udelukkende dit ansvar at beskytte din Kontos brugernavn og adgangskode. Du bedes underrette os øjeblikkeligt ved uautoriseret brug af din konto. Du fristiller hermed Firmaet fra ansvar for ethvert krav, tab eller skade, du har lidt som følge af uautoriseret adgang til din konto.

  1. Afgivelse af din ordre

Kunden kan vælge det produkt, vedkommende ønsker at købe, og placere sin ordre på www.unamadras.dk. Vi anvender den sikre betalingstjensteudbyder, Multisafepay, der gør det muligt for vores Kunder nemt at foretage betalinger ved hjælp af større kredit- eller betalingskort. Ved at afgive din ordre på www.unamadras.dk accepterer du også vores valgte betalingstjenesteudbyders vilkår og politikker.

Firmaet bruger i øjeblikket tredjepartskurerer til alle produktforsendelser. Vi tilbyder gratis levering og returnering til hele Danmark inklusive Bornholm. Hvis du ikke kvalificerer dig til gratis forsendelse, vil der blive tilføjet yderligere forsendelsesgebyrer til din ordrepris online ved kassen.

Kunder kan se hele produktprisen inklusive relevante skatter og forsendelsesgebyrer, før de autoriserer betaling ved kassen. Gennemse venligst din ordre grundigt, inden du autoriserer betalingen for at sikre, at du har bestilt det korrekte produkt. Når vi har modtaget din ordre, sender vi dig en bekræftelse via e-mail. Din ordre anses for at være et tilbud om at købe produkt(er) fra vores hjemmeside, og vores bekræftelse via e-mail udgør ikke en accept af din ordre fra Firmaets side. Når vi accepterer dit tilbud, sender vi dig en mail med ordrebekræftelse og afsender din ordre. Din ordreanmodning anses først for accepteret af os, når du har modtaget en e-mail med ordrebekræftelse fra os. Vi ekspederer ikke din ordre, før vi sender dig en e-mail med ordrebekræftelse. Ved at indsende din ordre via Webstedet, giver du os tilladelse til at opkræve dig for den bestilte vare efter ordrebekræftelsen (inklusive eventuelle skatter og fragtgebyrer, der var synlige på det tidspunkt, hvor du afgav din ordre).

  1. Levering og tilgængelighed

Levering af produkter, der kan købes via www.unamadras.dk, afhænger af tilgængeligheden. Vi kan ikke tilbyde nogen garantier for, at produkter anført på vores Websted altid vil være tilgængelige. Hvis vi af nogen årsag ikke kan gennemføre din ordre, vil vi forsøge at give dig besked via e-mail. Når din ordre accepteres af os, leverer vi de(t) bestilte produkt(er) til den adresse, du oplyste, da du afgav din ordre. Bemærk venligst, at vi ikke kan dække eventuelle omkostninger i forbindelse med genlevering af ​​produktet, i tilfælde af pakker, der kommer uåbnede tilbage, eller for tab som følge af, at produktet var efterladt uden opsyn, hvor du har angivet en usikker forsendelsesadresse. Du tilrådes hermed at give Firmaet en sikker forsendelsesadresse, hvor du eller en person, der er autoriseret af dig, kan modtage ​​produktet ved leveringen. Hvis du bestiller flere produkter som led i en enkelt transaktion, kan vi ikke sende de bestilte produkter til forskellige forsendelsesadresser.

Ejerskabet og risikoen overgår til Kunden ved levering af produktet. Alle ordrer leveres af vores foretrukne forsendelseskurer og vil blive leveret til dig inden for den anslåede leveringstid, angivet i e-mailen med din ordrebekræftelse. Du forstår og accepterer, at leveringstiderne fra os udelukkende er et estimat, og at vi ikke giver nogen garantier eller påtager os noget ansvar for forsinkelse i leveringen.

  1. Prissætning og betalingspolitik

All produktpriser på vores Websted angives i Danske kroner. Kunder er forpligtet til at autorisere betalingen på bestillingstidspunktet.

Vi kan efter eget skøn og uden forudgående underrettelse af dig ændre vores produktpriser på Webstedet. Vi forsikrer dig om, at eventuelle ændringer i produktpriser ikke vil påvirke eventuelle bekræftede ordrer. Selv om vi anstrenger os til det yderste for at sikre, at produktpriser angivet på Webstedet er korrekte, kan vi ikke give nogen garantier angående oplysningernes rigtighed. Hvis vi er af den opfattelse, at prisen angivet på vores Websted var ukorrekt, efter du bestiller produktet, vil vi kontakte dig og give dig mulighed for at afgive din ordre til den rette pris.

  1. Internationale ordrer

Import af varer fra andre lande kan give anledning til toldafgifter og skatter i destinationslandet. Vores produktpriser som angivet på Webstedet og de forsendelsesomkostninger, der vises på tidspunktet for ordreafgivelsen, omfatter ikke sådanne importafgifter og skatter. Alle internationale toldafgifter og skatter afholdes af Kunden, og Firmaet vil ikke være ansvarligt for sådanne ekstragebyrer. Vi opfordrer dig til at gøre dig bekendt med alle gældende love og bestemmelser, før du bestiller et produkt gennem Webstedet.

  1. Afbestillings-, retur- og erstatningspolitik

Du har ret til at annullere din bestilling når som helst, før du tager imod leveringen eller inden for de første 100 dage fra leveringsdatoen. Vi tilbyder vores Kunder fuld refusion for alle annulleringer i overensstemmelse med bestemmelserne i denne Aftale. Leveringsomkostninger, der allerede er betalt, kan ikke refunderes.

For at udøve din ret til at annullere, bedes du venligst kontakte os på [email protected] med ordet ”Annullering” i emnefeltet samt dit ordrenummer indenfor 100 dage fra den dato, din ordre blev leveret til dig. Returvarer skal pakkes i de originale poser og kasser for en sikker returnering, så opbevar venligst emballagen, indtil du ved, du er 100% tilfreds med din Una. Undlad venligst selv at returnere produktet, og vi kan udelukkende efterkomme refunderinger på returvarer, der er blevet godkendt og afhentet af os. Una vil organisere returneringen for dig uden beregning.

Produkt returnering og refusioner

Alle returnerede produkter gennemgår et rutinemæssigt eftersyn. Når du returnerer et produkt, skal du sørge for, at produktet er pakket sikkert, så det ikke bliver beskadiget under returforsendelsen. Firmaet forbeholder sig retten til at nægte eller reducere refusionsbeløbet, hvis:

  • det returnerede produkt er blevet beskadiget, mens det var i Kundens varetægt. Med hensyn til denne bestemmelse kan beskadigelse omfatte, men er ikke begrænset til: rifter, pletter, lugt og andre lignende tegn på brug;
  • produktet blev beskadiget under returforsendelsen som resultat af dårlig indpakning.
  • returforsendelsen ikke er tydeligt mærket, så ordren kan identificeres;

Udskiftningspolitik

Hvis det produkt, vi leverede, ikke er det, du bestilte, eller hvis det har en defekt, ombytter vi det med glæde for dig. For at anmode om et erstatningsprodukt bedes du kontakte os på [email protected], så vil vi kontakte dig for at arrangere returnering af produktet. Når vi har modtaget det ukorrekte/defekte produkt, leverer vi erstatningsproduktet uden beregning.

Bemærk, at fejl i forbindelse med denne bestemmelse ikke henviser til mindre variationer i farve, som kan variere lidt baseret på forskellige digitale skærme og på belysningen i studiet under fotografering af produktet.

 

Vi kan ikke tilbyde fuld refusion eller erstatning hvis:

  • det returnerede produkt er beskadiget som følge af, at Kunden ikke har fulgt produktets brugsanvisning;
  • det returnerede produkt er blevet beskadiget, mens det var i din varetægt. Med hensyn til denne bestemmelse kan beskadigelse omfatte, men er ikke begrænset til: rifter, pletter, lugt og anden lignende tegn på brug;
  • produktet blev beskadiget under returforsendelsen som resultat af dårlig indpakning;
  • returforsendelsen er ikke tydeligt mærket, så ordren kan identificeres;

 

Bemærk venligst, at hvis du ikke annullerer din ordre inden for 100 dage efter modtagelsen af ​​denne, vil salget blive betragtet som endeligt, og du vil ikke kunne returnere produktet og anmode om fuld refusion. Slutningen af ​​den gratis prøveperiode på 100 dage vil ikke påvirke din adgang til andre retsmidler, såsom produktgarantibestemmelsen nedenfor.

Refusioner

Hvor du kvalificerer dig til fuld eller delvis refusion, ekspederer vi refusionen senest 14 dage efter modtagelsen af ​​det returnerede produkt. Alle refusioner ekspederes ved hjælp af samme betalingsmetode, som du brugte til at købe produktet og udstedes til den person, der foretog den oprindelige betaling. Da vi afhænger af vores betalingstjenesteudbyder til ekspedition af refusioner, kan vi ikke tilbyde garantier med hensyn til den nøjagtige dato og det nøjagtige tidspunkt, refusionen når din konto.

Firmaet forbeholder sig ret til at annullere en hvilken som helst ordre til enhver tid efter en af følgende hændelser:

  1. de bestilte produkter ikke er tilgængelige uanset årsag; eller
  2. Kunden misligholder en af bestemmelserne under disse Vilkår;
  3. vi ophører med at drive forretning uanset årsag

Hvor vi annullerer en ordre efter betalingen er ekspederet, vil vi straks kontakte dig og give dig fuld refusion inden for 14 dage fra datoen for annulleringen.

  1. Produktgaranti

Vi tilbyder en 10-års forholdsmæssigt beregnet garanti på alle produktionsfejl og/eller materialefejl for madrasser og 5 års garanti på alt håndværk eller materialefejl i puder. Produktgarantien gælder kun for den kunde, der oprindeligt bestilte produktet fra Una Madras Webstedet, og den gælder ikke for eventuelle senere ejere, som måtte have købt produktet af den oprindelige kunde.

Denne produktgaranti giver kunden ret til gratis reparation eller udskiftning (efter virksomhedens skøn, alt efter fejlen) inden for den gældende garantiperiode.

Garantiperioden begynder fra købsdatoen, hvilke er den dato, hvor Firmaet sender dig en e-mail med din ordrebekræftelse og udløber på samme dato 5 år senere for puder og 10 år senere for madrasser. Vi tilbyder ikke andre garantier, hverken udtrykkelige eller underforståede, med mindre andet angives i denne Aftale.

Hvis vi fastslår, at fejlen eller defekten er dækket af denne produktgaranti, vil vi betale for returforsendelse og udskiftning af produktet.

Bemærk venligst at alle produktionsfejl eller materialefejl skal indberettes til os inden for seks uger fra det tidspunkt, problemet først opstod, og før udløbet af den gældende garantiperiode. Alle krav efter garantiperiodens udløb vil blive afvist.

For at kræve produktgarantien skal kunden give os følgende oplysninger:

  • Kvittering/ordrenummer;
  • En detaljeret beskrivelse af fejlen/defekten;
  • Hvad der forårsagede fejlen/defekten;
  • Dato, du først lagde mærke til fejlen/defekten

Under visse omstændigheder kan vi kræve, at du sender os tydelige billeder af defekten/problemet, så vi kan hjælpe dig med dit krav, inden vi bekræfter returnering af produktet. Når vi beslutter at udskifte produktet, betyder det ikke, at vi repræsenterer eller garanterer, at produktet vil blive erstattet med et identisk produkt. Vi vil gøre vores bedste for at erstatte det defekte produkt med et, der er så tilsvarende som muligt, fra vores produktsortiment på pågældende tidspunkt. Vær opmærksom på, at alle reparerede og udskiftede produkter dækket af samme garanti som det produkt, der repareres/udskiftes. Hvis vi ikke kan reparere eller udskifte et produkt, der er under garanti, vil vi tilbyde dig en forholdsmæssigt beregnet refusion i overensstemmelse med denne Aftale.

Hvad er dækket af produktgarantien?

Produktgarantien dækker kun produktionsfejl og materialefejl, der ikke kan betragtes som normal slitage fra brug. For at få mere at vide om, hvad garantien dækker, bedes du se de nærmere oplysninger på det garantikort, der fulgte med produktet.

Hvad er ikke dækket af produktgarantien?

Alle utilsigtede eller forsætlige skader på produktet, der er et resultat af eventuelle handlinger eller undladelser fra Kundens side, er ikke dækket under produktgarantien. Eventuelle skader, der skyldes manglende overholdelse af brugsanvisningen for produktet på garantikortet. Normal slitage ved almindelig brug af produktet over tid.

  1. Kontolukning

Du kan slette din konto hos Una Organic når som helst ved at tilgå kontoen på unamadras.dk eller alternativt kan du kontakte os på [email protected] med ordet “Kontolukning” i emnefeltet. Bemærk venligst, at du ikke vil kunne logge ind på din konto hos Una Organic, efter din konto er blevet lukket.

Firmaet forbeholder sig også retten til at annullere denne Aftale og din adgang til Webstedet uden at underrette dig på forhånd, hvis vi finder, at:

  • du har misligholdt Vilkårene i denne Aftale;
  • din adfærd er skadelig for Firmaet eller nogle af dets Brugere; eller
  • vi ophører med at drive forretning uanset årsag.
  1. Rabatkoder

Firmaet kan efter eget skøn oprette og tilbyde reklamekoder, der kan indløses for kredit på din Una Madras konto, og som udelukkende kan bruges til køb af produkter, der tilbydes af Firmaet via Webstedet. Du forstår og accepterer, at Firmaet bruger reklamekoder for at fremme markedsføringen, og derfor kan reklamekoder kun bruges én gang pr. person. Bemærk venligst, at yderligere vilkår og betingelser kan gøre sig gældende for brug af reklamekoder, og ved at bruge en reklamekode, accepterer du at være bundet af disse yderligere vilkår. Reklamekoder kan udløbe på den dato, der angives i kampagnen, og de må ikke indløses for kontanter eller overføres til en anden konto.

  1. Tvister

I tilfælde af tvister er Kunden og Firmaet (samlet kaldet “Parterne”) enige om at tage alle rimelige skridt for en mindelig løsning af en sådan tvist. Kunden indvilliger i at fremlægge et skriftligt sammendrag af tvisten for Firmaet, så snart tvisten opstår, sammen med Kundens forslag til en løsning. Firmaet indvilliger i at svare på tvisten inden for femogtyve (25) dage fra datoen for modtagelse af dette sammendrag og enten acceptere den foreslåede løsning eller foreslå kunden en alternativ løsning skriftligt til kunden. Hvis Kunden er tilfreds med Firmaets foreslåede løsning, skal Aftalen meddeles Firmaet inden for syv (7) dage fra datoen for modtagelse af Firmaets svar. Firmaets skriftlige svar skal anses for at være en forligsforhandling og kan ikke antages i eventuelle yderligere retsprocesser. Hvis Brugeren og Firmaet ikke er i stand til at løse tvisten, kan de søge alternative retsmidler i overensstemmelse med denne Aftale.

  1. Ansvarsbegrænsning

Intet i denne Aftale skal udelukke eller begrænse vores ansvar over for vores Kunde ved død eller personskade som følge af uagtsomhed, svig eller andet ansvar, der ikke kan udelukkes eller begrænses af gældende lovgivning.

I intet tilfælde skal Firmaet være ansvarlig over for nogen kunde for tab af fortjeneste, tab af mulighed, omkostninger påløbet i forbindelse med indkøb af erstatningsprodukter eller indirekte, hændelige, særlige eller følgeskader. Hvis den gældende lovgivning finder selskabet ansvarlig, skal vores ansvar ikke overstige det samlede beløb, som Kunden har betalt for det produkt, der har givet anledning til tvisten.

  1. Lovvalg

Denne aftale skal fortolkes i overensstemmelse med lovgivningen i Danmark. Eventuelle søgsmål eller krav mod Firmaet skal indbringes for en ret med passende kompetence til at tage stilling til sagen i Danmark.

  1. Force Majeure

Hverken Firmaet eller Brugeren kan gøres ansvarlig for manglende opfyldelse af sine forpligtelser over for den anden, hvis en sådan forsømmelse skyldes force majeure (herunder brand, oversvømmelse, jordskælv, storm, orkan eller anden naturkatastrofe), krig, invasion, fremmede fjenders handlinger, fjendtligheder (uanset om der er erklæret krig), borgerkrig, oprør, revolution, opstand, militærkup eller magtovertagelse eller konfiskation, terroraktiviteter, nationalisering, statslig sanktion, blokering, embargo, arbejdstvist, strejke, lockout eller nogen afbrydelse af eller manglende elektricitet eller server-, system-, computer-, internet- eller telefontjeneste.