Gratis levering og afhentning

Prøv GRATIS i 100 nætter

10 års garanti

5465+ tilfredse kunder

Una, som er verdens første økologiske ‘madras i en kasse’, er klar til lancering den 16. april. Udover at være fri for de giftige kemikalier, der findes i mange madrasser af hukommelsesskum, betyder Una madrassens banebrydende tre-lagssystem, at fastheden kan tilpasses for at optimere komforten. Den koster også omkring halvt så meget som tilsvarende økologiske madrasser.

I øjeblikket findes der ikke andre madrasser, der kan tilpasses af ejeren for at optimere den for komfort. Hvordan virker det så? Una madrassen er lavet af tre lag naturligt latexskum: et fast, et medium, et blødt – foruden et madrasbetræk af økologiske uld og bomuld. Lagene lægges simpelthen oven på hinanden i den rækkefølge, brugeren finder mest komfortabel, før betrækket lynes til. Foreløbig siger 8 ud af 10 personer, der har prøvet madrassen, at de foretrækker en fast bund, blød midte og medium top.

En af de ting, folk klager mest over ved madrasser af syntetisk hukommelsesskum er manglen på åndbarhed, som kan føre til varme, ukomfortable nætter. Hvert af lagene i Una madrassen er lavet af helt naturligt latexskum, hvilket gør det 80% mere åndbart. Betrækket af økologisk uld og bomuld gør det også muligt for luft og fugt at cirkulere naturligt. Resultatet er en madras, der er kølig om sommeren og varm om vinteren, så det er lettere at sove godt hele året.

Endnu et ubehag ved madrasser af syntetisk hukommelsesskum er den tid, der forløber mellem, at man bevæger sig og skummet former sig efter kroppens nye stilling. Hver gang man vender sig, skal man vente på at sengen følger med. Una madrassen har syv særlige zoner til at støtte kroppens konturer, og siden den er lavet af naturlig latex, ændrer den facon på få sekunder, så det er meget nemmere at bevæge sig, når man sover.

Der er også vigtige sundhedsspørgsmål at tage i betragtning, når man vælger en madras. Debra Lynn Dadd, forfatter og blogger, siger: “Man tilbringer en tredjedel af livet i sengen. Hvis du er interesseret i ting som økologiske fødevarer og naturlige skønhedsprodukter, bør du forstå, at du faktisk bliver udsat for flere giftige kemikalier i sengen end noget andet sted.”*

De fleste madrasser er lavet af polyuretanskum, et petroleum-baseret materiale, der producerer flygtige organiske forbindelser (VOC’er) der kan være sundhedsskadelige. Det er det, der er skyld i den kraftige kemiske lugt eller ’dunst’, der forekommer, når man udpakker en madras af syntetisk hukommelsesskum. De klæbestoffer, der holder madrasserne sammen, indeholder ofte formaldehyd, mens madrassernes betræk indeholder brandhæmmende kemikalier, og begge dele har været forbundet med alvorlige sundhedsproblemer**.

De fleste madrasser er lavet af polyuretanskum, som er et petroleum-baseret materiale, der producerer flygtige organiske forbindelser (VOC’er) der kan være sundhedsfarlige. Det er det, der afgiver den stærke kemiske lugt eller ’dunst’, når man udpakker en madras af syntetisk hukommelsesskum. De klæbestoffer, der holder madrasserne sammen, indeholder ofte formaldehyd, mens madrassernes betræk indeholder brandhæmmende kemikalier, og begge dele har været forbundet med alvorlige sundhedsproblemer**.

Stifter af Una Mattress, Roger van Matten, siger: ”I betragtning af de mange madrasser, der bliver lavet af underlegent kemisk skum og billigt syntetisk stof, ville vi gerne skabe en overkommelig økologisk madras, der både er sund for mennesker og miljøet. Ved at skabe den første fremragende økologiske ‘madras i en kasse’ til halvdelen af prisen for de fleste økologiske madrasser*****, gør vi det muligt for flere mennesker at sove godt og samtidig beskytte deres helbred og deres verden.”

For yderligere oplysninger om den økologiske madras fra Una, bedes du besøge: https://unamadras.dk/

<style><!-- [et_pb_line_break_holder] --><!-- [et_pb_line_break_holder] -->article#post-29206 {<!-- [et_pb_line_break_holder] -->background-color: #fff;<!-- [et_pb_line_break_holder] -->}<!-- [et_pb_line_break_holder] --><!-- [et_pb_line_break_holder] -->h4.widgettitle {<!-- [et_pb_line_break_holder] --> font-weight: 600;<!-- [et_pb_line_break_holder] --> font-size: 17px;<!-- [et_pb_line_break_holder] -->}<!-- [et_pb_line_break_holder] --><!-- [et_pb_line_break_holder] --><!-- [et_pb_line_break_holder] -->div.widget_text div.textwidget p a {<!-- [et_pb_line_break_holder] --> color: #34354e;<!-- [et_pb_line_break_holder] -->}<!-- [et_pb_line_break_holder] -->div.widget_text div.textwidget p a:hover {<!-- [et_pb_line_break_holder] --> border-bottom: 1px solid #34354e;<!-- [et_pb_line_break_holder] --> color: #34354e;<!-- [et_pb_line_break_holder] -->}<!-- [et_pb_line_break_holder] --><!-- [et_pb_line_break_holder] -->@media(min-width: 981px) {<!-- [et_pb_line_break_holder] --> .et_pb_section .et_pb_row .press_release_column_1 {<!-- [et_pb_line_break_holder] --> border-right: 1px solid rgba(0, 0, 0, 0.1);<!-- [et_pb_line_break_holder] --> margin-right: 0;<!-- [et_pb_line_break_holder] --> padding-right: 5.5%;<!-- [et_pb_line_break_holder] --> width: 79.125%;<!-- [et_pb_line_break_holder] -->}<!-- [et_pb_line_break_holder] -->}<!-- [et_pb_line_break_holder] --><!-- [et_pb_line_break_holder] --><!-- [et_pb_line_break_holder] -->article.post.type-post {<!-- [et_pb_line_break_holder] --> padding-top: 4em;<!-- [et_pb_line_break_holder] -->}<!-- [et_pb_line_break_holder] --></style>